Ogólne warunki handlowe
Bielsko-Biała, 21 października 2022r.
OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE
I WARUNKI ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
1. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
KLINGSPOR przyjmuje do realizacji wyłącznie zamówienia przesłane w formie pisemnej. W pierwszej kolejności realizowane są zamówienia, które oprócz wyspecyfikowanego asortymentu zawierają numery katalogowe produktów.
KLINGSPOR każdorazowo potwierdza termin i warunki realizacji zamówień na podany w zamówieniu numer fax lub adres e-mail.
2. CENY
Sprzedaż wyrobów przez KLINGSPOR dla Odbiorcy następuje na podstawie cen umownych ustalonych przez Dostawcę. Zastrzegamy sobie prawo zmiany cen w trakcie realizacji zamówienia. W takim przypadku o zmianie cen musi być poinformowany Odbiorca.
3. WARUNKI PŁATNOŚCI
Podstawowa forma płatności to: przedpłata przed wysyłką towaru. Istnieje możliwość zastosowania formy płatności „przelewem w terminie do 3 dni”. Płatność z odroczonym terminem zapłaty musi być oddzielnie uzgodniona i potwierdzona pisemnie. Termin płatności liczony jest od daty wystawienia faktury do daty wpływu należności na konto określone w fakturze. Niedotrzymanie ustalonego terminu płatności skutkować będzie naliczeniem odsetek ustawowych.
W przypadku dokonania przedpłaty przed wysyłką towaru lub zastosowania formy płatności „przelewem w terminie do 3 dni” KLINGSPOR udziela rabatu w wysokości 2 % od obowiązujących w dniu złożenia zamówienia cen cennikowych.
W przypadku nieterminowej zapłaty faktury z formą płatności „przelewem w terminie do 3 dni” będzie wystawiona faktura korygująca na wartość udzielonego 2 % rabatu.
4. WARUNKI DOSTAW
KLINGSPOR zastrzega sobie prawo wyboru firmy przewozowej dostarczającej towar.
Koszty wysyłki pokrywa KLINGSPOR w przypadku:
- wysyłki zamówionych wyrobów na łączną wartość brutto od 1.000 zł
W przypadku zamówienia towarów na niższą wartość, niż 1.000 zł brutto, do faktury zostaną doliczone koszty wysyłki towaru w kwocie 19,50 zł. netto + 23% podatek VAT.
5. WARUNKI SZCZEGÓLNE
KLINGSPOR nie upoważnia Odbiorcy do używania nazwy i logo oraz znaków handlowych i reklam. Zgoda taka na wniosek Odbiorcy musi być przekazana na piśmie.
Odbiorca nie może wiążąco, bez otrzymania potwierdzenia od firmy KLINGSPOR, informować swoich Klientów o warunkach i terminach sprzedaży wyrobów.
Tolerancja szerokości dla jumborolek (tzw. oryginałów) z papieru i płótna ściernego oraz papieru płótnowanego o szerokości produkcyjnej (nieobcinanej), wynosi +0 /- 20 mm. Przyjęty zakres tolerancji podyktowany jest skurczem papierowego lub płóciennego nośnika oraz brzegami podłoża bez nasypu ziarna. Szerokość użytkowa dla tzw. oryginałów jest mniejsza od szerokości produkcyjnej.
Tolerancja ilości wykonania i dostawy pasów bezkońcowych na zamówienie wynosi dla pasów o szerokości do 399 mm: +/-20% dla ilości do 50 szt., +/-10% dla ilości od 51 do 500 szt., +/-5% dla ilości powyżej 500 szt., dla pasów o szerokości od 400 mm: +/-10% dla ilości do 50 szt., +/-5% dla ilości od 51 do 200 szt., +/-3% dla ilości powyżej 200 szt. Tolerancje wynikają z założeń technologicznych, szerokości półfabrykatów użytych do produkcji i innych uwarunkowań jakościowo-produkcyjnych.
W przypadku nie osiągnięcia zgody spory będą rozstrzygane przez sądy właściwe dla siedziby firmy KLINGSPOR. W spawach nie uregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Informacji w sprawie realizacji zamówień udziela:
Dział Sprzedaży Krajowej
tel. 033 / 82 - 82 - 104,105, 106, 107, 108
fax 033 / 82 - 82 - 111; 82 - 82 - 110
Ekspedycja
tel. 033 / 82 - 82 - 176, 177
Fakturowanie
tel. 033 / 82 - 82 - 174, 175
Konto bankowe: Bank Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej
nr konta 43 1240 4142 1111 0000 4822 8732
WARUNKI ROZPATRYWANIA REKLAMACJI zgodne z instrukcją I34
4. Kupujący (dystrybutor, hurtownik, sklep) może reklamować towar tylko u sprzedającego (KLINGSPOR Sp. z o.o.).
4.1. W przypadku, gdy kupujący wprowadzi towar do dalszego obrotu – zobowiązany jest on wówczas do rozpatrzenia reklamacji względem swoich własnych klientów.
KLINGSPOR Sp. z o.o. udziela odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
5. Obowiązkiem kupującego jest dostarczenie dowodu zakupu i towaru reklamowanego. Reklamujący dostarcza towar reklamowany na koszt KLINGSPOR Sp. z o. o.
6. W przypadku nieuznania reklamacji przez KLINGSPOR Sp. z o.o., towar reklamowany jest zwrócony kupującemu na jego koszt, chyba że kupujący wyrazi zgodę na jego zwrot w późniejszym terminie, wraz z jedną z najbliższych dostaw. Wówczas kupujący nie zostaje obciążony kosztami zwrotu towaru. Kupujący ma prawo zastrzec sobie, iż w przypadku nieuznania reklamacji nie życzy sobie zwrotu towaru reklamowanego – w takim przypadku towar zostanie zniszczony.
7. KLINGSPOR Sp. z o.o. odpowiada za dostarczenie do kupującego towaru.
W przypadku uszkodzenia lub braku towaru obowiązkiem kupującego jest zgłoszenie tego faktu przewoźnikowi (kierowcy). Kierowca jako przedstawiciel przewoźnika ma obowiązek spisać protokół szkodowy, który kupujący powinien dostarczyć niezwłocznie do KLINGSPOR Sp. z o.o. Tylko protokół szkodowy podpisany przez przewoźnika jest podstawą do uznania reklamacji logistycznych, które dotyczą braku towaru w dostawie lub uszkodzeń towaru w czasie transportu.
Uwaga: Punkt 6 i 7 dotyczy obrotu handlowego na terenie Polski.
Informacja dotycząca sposobu rozpatrywania reklamacji przez KLINGSPOR Sp. z o.o.:
- Zgłoszenie reklamacyjne można zgłosić pisemnie, faksem, e-mailem.
- Zgłoszenie reklamacji jest przyjmowane przez:
- właściwego handlowca
- Dział Logistyki - w przypadku reklamacji ilościowych tel. +48 33/8282 170
- Dział Kontroli Jakości – w przypadku reklamacji jakościowych
- pasy bezkońcowe - tel. +48 33/8282 141
- galanteria ścierna, podłoża w oryginalnej szerokości - +48 33/8282 186
- tarcze KRONENFLEX, mopy, SMT - +48 33/8297 725
- adres e-mail (dla całości asortymentu): complaints@klingspor.pl